Varför leva?

Ja, det är min fråga idag. Varför, VARFÖR ska just jag leva?!

Känns som att orken tagit slut.

Periodvis har ju ångesten varit mer intensiv än annars, och nu känns det som det varit så. Borde jag läggas in på psyk? Är det rätt plats? Blir jag bättre där?

Igår, i duschen. slöt sig ångesten tätt kring mig. Som ett starkt skal runt huvudet. Jag skrek av förtvivlan, ilska och undrade om jag någonsin kan bli normal igen. Grät och bankade i väggen.

Varför är jag så onormal? Varför är jag sjuk?! Jag vill ju vara frisk. Vill leva, men inte med detta.

Kommentarer
Postat av: Pia

Tja, du är inte onormal när du känner ångest. Men jag håller med om att det är jobbigt. Att måsta känna den skiten.



kramar om

2009-12-21 @ 23:44:32
Postat av: Ulrika Jonsäll

Käraste, önskar jag vetat tidigare hur du har det.. känner mig som en hemskt dålig vän, oavsett hur lite kontakt vi haft de senaste åren.



Jag ska inte ge några goda råd eller säga att det kommer bli bättre. Vet av egen erfarenhet att det brukar bli värre av såna klyschor. Allt jag kan säga är:

Jag tror att ditt liv har en mening. Du har betytt så mycket för mig under ungdomen, och jag tror att jag kan säga att du betyder mycket för alla i din omgivning. Du är en underbar människa.

Sänder all min kärlek via gud och ber att han ska lätta dina bördor.



Ang psyk så har jag själv tyckt att det varit bättre att gå vägen med så lite inblandning från deras sida som möjligt, men alla är ju olika.

De säger att Gud inte lägger större bördor på oss än vi kan bära, jag hoppas det är sant. Hoppas och ber att du till skillnad från mig kan ta emot hjälp från de som är villiga att ge den, för jag tror att de är många.

Tror säkert att du har människor att prata med som du känner bättre, men jag finns här om du behöver mig.

/Ulrika

2010-02-09 @ 17:40:25
Postat av: Marielle

Sara, du kommer alltid att vara en person som jag ser upp till, oavsett hur du är. Eller rättare sagt för att du är just som du är!! Ändra aldrig ALDRIG någonsin på dig..

Förresten så gillar jag inte ordet normal, vi är alla oss själva, varken normala eller onormala.



P.s. I love you♥

2010-06-11 @ 16:17:59
Postat av: Theodor

Hej Sara!

Råkade bara se ditt ansikte bland dem som är med på Genesis CSE på FB. Du vet.. man bara klickar, läser lite hit och dit...



När jag läste om din ångest så fick jag tänka på Henrik Steen som hade en så speciell förkunnelse på Torp vid midsommar. Nej inte 5 punkter hur man kommer ifrån detta, inget sånt... Såna råd lär du ha fått alldeles för många kanske... men

ifall du har lust o ork lyssna gärna! :) Allt gott, Sara! Här kommer länken:

http://www.torpkonferensen.nu/mediaPlayer.jsp?oid=1102&menuID=88

2011-07-04 @ 22:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0