Vår katt fyller år!

Love fyller idag ett år.

Hon är den gosigaste katt som finns!

Inte för att hon bryr sig om sin födelsedag, men matte gör det:) Hon fick kokt torsk (för första gången) och älskade det, och en liten leksak som är en laserpekare, men som ser ut som en mus!

Hon fick namnet Love just för att jag ville ha något vackert namn på henne. Hon kom som en present mitt i mitt elände med alla sjukdomar. Tänkte på Engla först, men tyckte inte det passade sig med tanke på flickebarnet Engla som mördades. Så då fick det bli Love, som är BÅDE ett tjej och killnamn.

Jag fick friheten att välja hennes namn;=) Hemma har hon ändå miljoner olika namn, haha.

Love är mest bondkatt, men har norsk skogskatt i sig, och det gör ju att hon har väldigt mjuk och gosig.

Min svärmors väninna i Linköping har en granne som hade katter. Vi letade inte aktivt då, förra vintern innan vi flyttade till hus. Men jag var ganska nere, och min svärmor fick mig att följa med på en liten utflykt. Var hos svärföräldrarna några dagar, och vi fick nys om att väninnans granne, som sagt, hade en kull med kattungar. När vi kom in, så kom Love mot oss.
Hon valde oss, helt enkelt:) Och jag, som egentligen inte kände så mycket pga alla mediciner, har älskat vår katt från första stund.

Hon fick bo första två veckorna hos svärföräldrarna, och har efter det lärt känna deras hund. De funkar ihop, oftast..haha.



På bilden t.h är Love inte hämtad än, så där är hon liiiiten.





Nåja, han får väl pussa mig då:P

Ludde, svärisarnas hund, var väldigt sugen!!


Är man modell så är man!

Så, GRATTIS Love!

Kommentarer
Postat av: Pia

Du berättar så kärleksfullt om er katt. Det är rörande och värmer hjärtat och sen ända ut i tårna.



Gudomligt att få ha den relationen. Gud visste om att du behöver extra omtanke. Det får du genom Love.

2009-11-08 @ 02:02:12
Postat av: Sara

Tack:)

2009-11-09 @ 21:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0