!!!!!

Hur gör man för att vara den där perfekta personen, som alltid är sams med alla? Som "gääärna" är vän med alla på tex facebook? Fast att man kanske inte vill vara vän med någon som man tidigare känt? Någon som man släppt in i sitt inre. Som man delat tankar, ord och annat med? Någon man gett sin kärlek till, som man skickat kort och presenter till, men som helt plötsligt inte vill ha mer kontakt?

Detta skedde mig, och jag vet inte ens varför. Vet inte vad jag gjorde för fel. Denna person är en jag lärde känna på internet, och en del av mitt hjärta krossades när vår relation tog slut. Det kändes så iaf. Vi hade daglig kontakt, och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag fanns för denna person och h*n för mig när jag hade det jobbigt.

Jag är inte nu alls ovän med denna person, utan har flertalet gånger försökt få kontakt, men h*n vill inte. Måste jag då verkligen ta kontakt med denna igen, bara för att någon på fb föreslagit det och på så vis tycker jag ska skärpa till mig!?

Är det egoistiskt att tänka; Nej, jag vill inte utsätta mig för tjafs igen så därför respekterar jag att h*n inte vill ha kontakt med mig och jag lägger hellre enrgi på människor som vill ha med mig att göra?
Är som du kanske märker, lättirriterad ikväll.

Jag vill inte vara en perfekt person, för ingen är det. Vill heller inte vara vän med alla, men är heller inte ovän med någon.

Hur ska jag vara!? Försöker jag ta kontakt med personen i fråga så blir h*n troligtvis irriterad. Tar jag inte kontakt så larvar jag mig enligt en annan.
Småsak kanske du tycker, men sånt här gör mig trött..!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Sara! Självklart väljer du själv vem du lägger till som vän på facebook. Om hn själv gör en vänskapsförfrågan kan du lägga till hnom/ne.

Inte för att andra tycker att du ska.

2009-11-30 @ 22:38:54
Postat av: Anonym

nej du måste inte det

2009-11-30 @ 22:57:59
Postat av: Lena Svensson

Hej Sara

Jag vet precis vad du menar för jag är själv mitt uppe i samma sak. Men det är faktiskt inte fel att säja nej ibland . Det håller jag på att lära mej.

2009-12-01 @ 10:51:19
Postat av: P

Jag hade lagt ner. Plus att jag hade bett personen/personerna ifråga att sluta lägga sig i. Det är en självklar rättighet att ha kontakt med dem man vill. Och varför skulle man krusa för en som inte vill..?

2009-12-01 @ 14:42:01
Postat av: B-e-d

Naturligtvis ska du inte "adda" någon på Facebook bara för någon annan(än den du addar) tycker det. Om H*n skickar en vänförfrågan så ta ställning till det då. Men DU behöver inte ta första steget!! Det verkar det som du redan försökt på andra sätt flera gånger.

Kram!!

2009-12-04 @ 01:02:54
Postat av: Ingemar "Inka" Gustavsson

Känner igen mig i den här problematiken, Sara. Har själv inte känt jag ska "samla huvuden" på Facebook. De jag har där vill jag verkligen interagera med, snacka, prata och skriva om vadsomhelst med. Jag vet att det uppfattas som inskränkt av en del men för mig känns det bäst. Jag håller med dig och tycker du ska vara den Du är, Sara.

mvh: Inka

2010-03-14 @ 20:07:29
URL: http://inkagustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0