Luftslottet som sprängdes




Såg den filmen igår. Har nu sett alla tre filmer som är baserade på Stieg Larssons tre böcker. Har gillat alla, dels för att de är olika men även för att det verkligen är äkta spänning.
Började nästan gråta igår för jag levde mig in så mycket i Lisbeth Salander (Noomi Rapace). Hela hennes liv har kantats av att människor svikit henne. Människor som förgripit sig på henne mentalt såväl som fysiskt.
Men så kommer Mikael blomkvist (Mikael Nykvist) in i hennes liv, och han kämpar för hennes upprättelse.

Det är gripande att se någon som kämpar så för en annans liv.

Rekommenderar verkligen dessa filmer. Noomi spelar så oerhört bra. Hoppas hon blir mycket belönad för detta!

Jag kollar på mitt eget liv, hur trasigt det än varit så har jag alltid haft människor som trott på mig även då läkare inte gjort det. Kan inte för mitt liv förstå hur det är att bli våldtagen, men jag kan förstå hur det är att inte bli trodd. Att ens egna ord står mot någons, som har mer makt och som ska kunna mer.

Efter filmen, när vi kom hem, hade jag och min kloka man ett lååångt samtal. Depressionen kom över mig som en ångestattack och en massa känslor kom upp. Allt är inte över än, men jag har börjat att kunna gråta igen. Dessutom ser jag några viktiga som kämpat och kämpar för mitt liv, och er är jag evigt tacksam.

* Mats, min enda och riktiga kärlek. Du är mitt allt, och du ger mig så mycket. Lskar dig.
* Vår lilla katt Love
* Min syster Åsa, jag älskar dig så oerhört mycket.
* Våra familjer
* Mina vänner, tack för att ni finns!

Sist men inte minst; Gud, som av nåd, älskar mig. Jag älskar Dig.

http://www.youtube.com/watch?v=NKRp1dtMfHs&NR=1

Kommentarer
Postat av: P

Jag är jättesugen på att se den här filmen, har läst alla tre böcker och sörjer att det inte kommer mer alster från Stieg Larson =(

2009-12-03 @ 18:02:36
Postat av: Sara

Jag har inte läst böckerna, men Mats har och han gillade alla tre med.

Noomi spelar så himla BRA!

2009-12-05 @ 03:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0