Slapparen

Idag har jag mest tagit det lugnt.
Vaknade sent, åt frukost. Funderade sen på vad som behövdes göra här hemma; städa alla rum, tvätta toaletterna, packa upp fler kartonger, göra ett arbete åt mammas vän mm, mm och ännumer. Blev så trött av allt att jag istället lagade mat, plockade lite och gick en promenad med maken, för att sen slappa. Det är ju faktiskt en vilodag idag. Eller?!

Så jag vilar idag. Det är så jag lärt mig, att inte göra för mycket varje dag när man klättrar upp från botten. Det viktiga är att man gör något, och att man slutför det. Målet idag var att jag lagade mat och gick ut. Det duger för mig.

Dagens ord; "Behandla andra som du själv vill bli behandlad"/Bibeln


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0